Ervaringen van klanten2017-06-01T09:48:58+01:00
2017-09-22T16:27:18+01:00

P. van Leeuwen Aannemersbedrijf

p-van-leeuwen

P. van Leeuwen Aannemersbedrijf

Het medewerkersbestand van P. van Leeuwen Aannemersbedrijf (Meerkerk) is door autonome groei de laatste jaren flink uitgedijd. Daardoor nam ook de diversiteit van werkmethodes toe. Directeur Cees den Otter: ‘Op zich verfrissend, maar om efficiënt te werken, is uniformiteit belangrijk. Buro voor gezonde werkrelatie heeft ons daarmee geholpen en, samen met ons, kernwaarden vastgesteld: transparantie, betrouwbaarheid, samen, respect en gelijkwaardigheid en werkplezier. Mooi vind ik dat zij geen antwoorden geven, maar medewerkers helpen om inzicht te krijgen. Zij stellen vragen die mensen prikkelen om in een andere vorm te denken. Dit is een doorlopend proces. Daarom komt bijvoorbeeld elke vier weken onze ‘leading coalition’, met directie en medewerkers, bij elkaar. Buro voor gezonde werkrelatie blijft ons adviseren en denkt zo nodig mee over andere vraagstukken binnen ons bedrijf.’

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:29:07+01:00

Raet

raet

Raet

Als bedrijven hun personeels- en salarisadministratie uitbesteden aan Raet (Business Process Outsourcing) gaan vaak hun medewerkers mee naar Raet (Amersfoort). HR-adviseur Rolf Noordhof: ‘Dat zorgt voor een bonte mix van medewerkersgroepen. Om hen commerciëler en professioneler te leren denken, hebben we Buro voor gezonde werkrelatie gevraagd om deze mensen mee te nemen in de ontwikkeling van administrateur naar controller. Helder communiceren, klantgericht en proactief zijn hierin de sleutelwoorden, maar voor velen nog onbekend terrein.

Zij speelden hier goed op in, maakten zich de taal en cultuur snel eigen en creëerden een vertrouwde sfeer, waarin dingen bespreekbaar werden. Zo werden de medewerkers geholpen hun weerstand tegen verandering en vernieuwing te overwinnen en vooruit te kijken. Buro voor gezonde werkrelatie signaleerde ook verbeterpunten tussen management en medewerkers. Zij durfden de vinger op de zere plek te leggen. Dankzij deze adviezen hebben wij stappen ondernomen en de aandacht voor medewerkers vergroot.’

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:31:19+01:00

Gemeente Nijkerk

gemeente-nijkerk

Gemeente Nijkerk

In deze tijd van decentralisatie komt er veel op de gemeente Nijkerk en haar medewerkers af. Maarten Kroon, Manager Infra & Wijkbeheer: ‘Dat belemmerde soms een goede interne samenwerking en communicatie. Wat daar precies de redenen voor waren, kreeg ik niet duidelijk in beeld. Waren het individuen of lag het aan het team? Buro voor gezonde werkrelatie voerde enkele scans uit en ging op basis daarvan het gesprek met ons aan. Zij wisten snel de situatie te analyseren en aandachtspunten in beeld te brengen. Dat vind ik knap. De analyse van de scan gaf een heldere schifting van de problemen en vormde een mooie kapstok voor gesprek. Daarin namen zij meteen de koe bij de horens, met respect en duidelijkheid. Ondanks de gevoelige materie draaiden ze niet om de hete brij heen en bleven zij de medewerkers doorvragen. Door deze combinatie van professionaliteit en menselijke maat ontstonden openingen, zijn zaken bespreekbaar gemaakt en is de samenwerking verbeterd.’

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:39:34+01:00

Leger des Heils

leger-des-heils

Leger des Heils Overijssel

Leger des Heils Overijssel (Zwolle) is er voor mensen die kampen met problemen op meerdere gebieden. Het Leger helpt mensen hun weg in de maatschappij terug te vinden. Regiodirecteur Dik van den Hoek: ‘Mede door de decentralisatie en transitie van de zorg is onze organisatie op onderdelen aangepast en zijn verantwoordelijkheden verschoven. Voor leidinggevenden betekende dit onder andere een meer coachende rol naar medewerkers en Buro voor gezonde werkrelatie heeft ons daarmee geholpen. Onder andere in de vorm van managementdagen, training en coaching. Zij hebben veel kennis van managementstijlen, organisatiekaders en coachend leidinggeven. Elke sessie wordt tot in de puntjes voorbereid en toch spelen zij flexibel in op wat er gebeurt. Ze creëren een gevoel van vertrouwen en veiligheid en bovendien, wij denken vanuit dezelfde visie en achtergrond. Die herkenning werkt prettig.’

 

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:36:20+01:00

Bergamin Pensioenrechtadvies

bergamin

Bergamin Pensioenrechtadvies

Bergamin Pensioenrechtadvies geeft adviezen aan werkgevers en pensioenfondsen voor pensioen- en vergrijzingsvraagstukken. Directeur Eric Bergamin: ‘Om ons team vitaal te houden ondersteunt Buro voor gezonde werkrelatie ons met teamontwikkeling. Met behulp van creatieve trainings- en werkvormen hebben we samen geleerd om – op basis van vertrouwen – goede dialogen te voeren, te luisteren, feedback te geven en zaken te signaleren. Ook hebben we tien gouden teamregels opgesteld. Die zijn op zich logisch, maar nog best lastig vol te houden. Buro voor gezonde werkrelatie werkt ‘waardenloos’. Zij zijn onwijs goed in het niet oordelen en laten juist onszelf conclusies trekken waar het anders en beter kan. Dat gebeurt in een sfeer van veiligheid, waarin mensen meer durven zeggen. Niet alleen kritiek, maar ook complimenten.’

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:39:08+01:00

Berg Hortimotive

berg-hortimotive

Berg Hortomotive

Berg Hortimotive (De Lier) is specialist in onder andere gewasverzorging en -bescherming, oogst & transport en schuurautomatisering binnen de bedekte glastuinbouw. Directeur Bas Lagerwerf: ‘Onze organisatie is de laatste jaren sterk gegroeid. Omdat dat veel vraagt van onze medewerkers en het management, hebben we Buro voor gezonde werkrelatie gevraagd ons te begeleiden. Onder andere in de vorm van individuele tests, ontwikkelingsprogramma’s en teamsessies. Ook leerden zij ons als leidinggevenden vaardigheden die passen bij onze snel groeiende organisatie. Aan hun integere aanpak, waarbij ze lastige vragen niet uit de weg gaan, hebben wij erg veel gehad. Buro voor gezonde werkrelatie helpt ons stapje voor stapje naar een steeds professioneler niveau.’

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:38:05+01:00

Lelie Zorggroep

leliezorggroep

Lelie zorggroep

Onder het motto ‘Van goed naar beter’ wilde de Lelie zorggroep (Rotterdam) de samenwerking tussen medewerkers verbeteren en hun eigenaarschap vergroten. Regiodirecteur Aad de Kool: ‘Buro voor gezonde werkrelatie hielp ons op weg met een aanpak die mij als gevoelsmens erg aanspreekt. Zij luisteren goed naar elke individuele medewerker en geven reflectie, maar geven geen waardeoordelen of vullen zaken alvast voor ons in. Daarbij zoeken ze, zo nodig, de grenzen op, zonder de boel op de kast te jagen. Zoals verwacht kwamen er pijnpuntjes aan de oppervlakte. Maar door de veilige sfeer verliepen de gesprekken erg prettig. Gevolg is dat we dichterbij elkaar zijn gekomen en meer begrip hebben voor elkaar. We accepteren en cultiveren onze minpunten; we hebben ze tenslotte allemaal. Zo is tevens een stevige basis gelegd voor vergroting van het eigenaarschap. Dat is een continu proces.’

Bekijk alle klantervaringen
2017-09-22T16:38:57+01:00

Amare Food Group

amare

Amere Food Group

Amare Food Group (Werkendam) is onder meer actief op het gebied van geschenkpakketten, biologische producten en foodconcepten. Directeur André Verhoeff: ‘Door onze snelle groei en een bedrijfsovername waren we druk bezig met onze medewerkers. Zitten zij op de juiste positie, doen ze het werk dat bij ze past, kunnen ze voldoende doorgroeien en voelen ze zich wel happy? Wij zagen de knelpunten wel, maar als management zitten wij voorin de operatie, op een rijdende trein. Terwijl we eigenlijk in een helikopter erboven moeten hangen. Buro voor gezonde werkrelatie heeft ons geholpen om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dankzij hun objectieve aanpak en kritisch doorvragen hebben wij verrassende inzichten gekregen in personen en hun effect op de organisatie. Het grotere begrip voor elkaar gaf een positieve impuls aan ons team en is een perfect hulpmiddel voor de verdere ontwikkeling van medewerkers en Amare Food Group.’

Bekijk alle klantervaringen